GAZ-24-02 „Wołga” – Aerofłot (ZSRR)

GAZ-24 „Wołga” to radziecki samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany w latach 1967-1985. Auto było następcą GAZ-a 21 „Wołga”. Dostępne było z dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 2,4 l i mocy 85 i 95 KM. Samochód posiadał tylny napęd, rozpędzał się do około 145 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebował ok. 23 sekund. GAZ-24 produkowany był w wersjach 24-01 (sedan) i 24-02 (kombi). Jego następcą został model GAZ-24-10 „Wołga”.

Aerofłot – Rosyjskie Linie Lotnicze S.A. (OAO Аэрофлот – российские авиалинии) to rosyjskie, a wcześniej radzieckie państwowe linie lotnicze i największy przewoźnik w Rosji. W czasach ZSRR były to jedyne linie lotnicze w kraju, zarazem będąc największymi liniami na świecie. Formalnie Aerofłot stanowił oddzielny resort – Ministerstwo Lotnictwa Cywilnego (Министерство гражданской авиации), zaś jego szef miał rangę ministra. De facto był to centralnie zarządzany konglomerat kilkudziesięciu terytorialnych (republikańskich, obwodowych lub krajowych) przewoźników wraz z jednym obsługującym połączenia międzynarodowe. Portem bazowym jest podmoskiewskie lotnisko Szeremietiewo (Шереметьево).

Prezentowany model samochodu eskorty lotniskowej to miniatura w skali 1:43 wyprodukowana przez firmę DeAgostini i wydana w rosyjskiej serii modeli „Автомобиль на службе” (Automobil na służbie). Model ukazał się w niej jako numer 21. Nie posiada on otwieranych elementów. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane, radzieckie tablice rejestracyjne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *