FSO Polonez 1500 – Milicja Obywatelska (Polska)

FSO Polonez to samochód osobowy produkowany w latach 1978-1991. Auto powstało jako następca FSO 125p, który jednak był produkowany równolegle z Polonezem do roku 1981. Silniki o pojemności 1,3 oraz 1,5 l pochodziły również ze 125p, ale zostały poddane niewielkim modyfikacjom. W późniejszym okresie do produkcji wprowadzone zostały również wersje z benzynowymi jednostkami 1,6 oraz 2,0 oraz z wolnossącymi i doładowanymi, dwulitrowymi dieslami. W 1988 do sprzedaży trafiła wersja użytkowa pod nazwą Truck. Polonez przez cały okres produkcji poddawany był rozmaitym modyfikacjom – zarówno pod względem wizualnym, jak i mechanicznym. W 1991 do sprzedaży trafiła nowa wersja Poloneza – model Caro.

W PRL-owskiej Milicji Obywatelskiej pierwsze radiowozy Polonez zaczęły pojawiać się właściwie od początku produkcji tego modelu. Samochody te w zdecydowanej większości nie różniły się technicznie od cywilnych wersji. Ciekawostką jest, że na początku służby Polonezów w MO niektóre egzemplarze malowane były w dość egzotyczne dla tej służby kolory, takie jak zielony groszek czy czerwony. Pod koniec lat 80. Polonez był już jednym z najpopularniejszych radiowozów w Polsce – sytuacja taka miała miejsce aż do końca lat 90., bowiem w późniejszej Policji także z powodzeniem eksploatowano różne modele, takie jak 1500, Caro czy Caro Plus.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43 wyprodukowana przez firmę DeAgostini i wydana w polskiej serii modeli „Kultowe Auta PRL-u” jako jedno z wydań specjalnych. Model nie posiada otwieranych elementów. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane, polskie tablice rejestracyjne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *