FSO Polonez Caro – Policja (Polska)

FSO Polonez Caro to polski samochód osobowy, stanowiący następcę FSO Poloneza 1500. Auto produkowane było w latach 1991-1997. Podstawową wersją był pięciodrzwiowy hatchback, powstał również czterodrzwiowy sedan (Atu), pięciodrzwiowy kombivan (Cargo) oraz dwudrzwiowy pickup (Truck). Caro oferowano z benzynowymi silnikami o mocy od 76 do 105 KM oraz z 70-konnym dieslem. Napęd przenoszony był na tylną oś, a skrzynia biegów była manualna, pięciobiegowa. Następcą modelu został Polonez Caro Plus.

W polskiej Policji Polonezy Caro pojawiły się niedługo po ich wprowadzeniu do sprzedaży. Przez wiele lat, razem ze swoimi starszymi braćmi, stanowiły podstawowe samochody tej formacji – zwłaszcza na terenie mniejszych miejscowości. Ostatnie egzemplarze Caro i Caro Plus wycofano ze służby w Policji pod koniec pierwszej dekady lat dwutysięcznych.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43 wyprodukowana przez firmę DeAgostini i wydana w serii modeli „Kultowe Auta PRL-u” jako jedno z wydań specjalnych. Model nie posiada otwieranych elementów. Dołożyłem do niego własnoręcznie wykonane, polskie tablice rejestracyjne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *