
Fiat 132 jest samochodem klasy średniej, produkowanym w latach 1972 – 1985. Auto było dostępne z benzynowymi jednostkami napędowymi o mocy od 99 do 135 KM oraz z silnikami diesla o mocy od 61 do 89 KM. W produkcji model ten zastąpił model 125, ale odziedziczył po nim część podzespołów – m.in. konstrukcję przedniego zawieszenia (wahacze, drążki i amortyzatory), oraz przekładnię kierowniczą i płytę podłogową do tylnego mostu. Tutaj nastąpiły zmiany – dzięki zastąpieniu resorów eliptycznych sprężynami i drążkami oraz zastosowaniu dwóch skośnych drążków prowadzących, znacznie wzrósł względem poprzednika komfort jazdy.
W 1981 model 132 przeszedł modernizację, w wyniku której otrzymał odmłodzone nadwozie. Pojazd po faceliftingu nazwano 132A – „Argenta” i produkowano go do 1985 roku, w 1983 przeprowadzając kolejny facelifting.
Model 132 był poza Włochami produkowany także w Hiszpanii (w zakładach SEATa, jako SEAT 132) oraz w latach 1974-1977 montowany w Polsce (pojazdy oznaczano jako 132p). W PRL samochód ten spełniał głównie funkcję limuzyny ministerialnej i pojazdu Służby Bezpieczeństwa, przez której funkcjonariuszy był szczególnie lubiany za dynamikę i wysoki komfort podróżowania. Co najmniej kilka sztuk tych pojazdów służyło także w Milicji Obywatelskiej.
Prezentowany model jest konwersją modelu firmy DeAgostini zakupioną na Allegro od użytkownika F_models. Pojazd o numerach rejestracyjnych MOA 0959 służył w stołecznej milicji. Można go także zobaczyć w serialu „07 zgłoś się”. Ponieważ konwersja została wykonana w sposób estetyczny, do modelu dodałem jedynie własnoręcznie wykonane tablice rejestracyjne.
