
FSO Warszawa 203/223 to samochód osobowy produkowany w latach 1964-1973. Warszawa w nowej wersji nadwoziowej powstała z uwagi na fakt, iż sylwetka modelu M-20 zaczęła być archaiczna i wymagać odświeżenia. W 1961 pod kierownictwem znanego inżyniera Stanisława Łukaszewicza powstały trzy prototypy Warszawy w wersji sedan, a trzy lata później do produkcji wprowadzono model 203 z górnozaworowym silnikiem S-21 oraz model 204 wyposażony w dolnozaworowy silnik M-20. Nowy model wyposażono w inną atrapę chłodnicy, zderzaki, klosze lamp kierunkowskazów oraz panoramiczną, giętą jednoczęściową szybę przednią. Zmiany wnętrza pojazdu ograniczone zostały do zastosowania wykonanego z plastiku, czarnego pokrycia górnej części deski rozdzielczej oraz nowej obudowy kolumny kierowniczej. W 1968, po protestach firmy Peugeot, zmieniono oznaczenia modeli na 223 i 224. Produkcję zakończono 30 marca 1973.

Podobnie jak model M-20, także i Warszawy w wersji sedan w latach 60. ubiegłego wieku stanowiły bardzo popularny model radiowozu Milicji Obywatelskiej. Samochody te, służące we wszystkich garnizonach MO w kraju, stanowiły znacznie ponad połowę floty oznakowanych radiowozów milicyjnych. Malowano je, ze względu na obowiązujące standardy, najczęściej na kolor biały, szary lub kremowy, zdarzały się jednak wyjątki od tej reguły.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43, wydana przez firmę Atlas w serii modeli „Police Cars„. Model jest identyczny z modelem DeAgostini, jednak w odróżnieniu od niego jest poprawny pod względem merytorycznym. Nie posiada on otwieranych elementów. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane, polskie tablice rejestracyjne.
