
FSC Lublin-51 to samochód ciężarowy o małej ładowności, produkowany w latach 1951-1959 jako licencyjna wersja radzieckiego GAZa-51. Do napędu przewidziano importowany, sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy typu M-51 o pojemności 3480 cm³ i maksymalnej mocy 70 KM. Jednostka ta zblokowana została z czterobiegową, manualną, niesynchronizowaną skrzynią biegów. Lublin-51 wyposażony był w kabinę z wysuniętym silnikiem. Wykonany z drewna szkielet kabiny pokryty został wodoodporną sklejką. Poszycie boczne oraz maska silnika i błotniki wykonane zostały z blachy stalowej, natomiast dach pokryty został dermatoidem. Na podwoziu modelu FSC Lublin-51 montowano różne wersje zabudów, jak np. skrzynia ładunkowa, nadwozia furgonowe, nadwozia kin objazdowych, warsztaty naprawcze oraz nadwozia sanitarne typu N-243.

Prezentowany model to konwersja miniatury w skali 1:43, która ukazała się w 137 numerze polskiej serii modeli „Kultowe Auta PRL-u„, wydanej przez DeAgostini. Model nie posiada otwieranych elementów.

