Volkswagen Transporter T6 – Straż Ochrony Kolei (Polska)

Volkswagen Transporter szóstej generacji to samochód dostawczo-osobowy produkowany od 2015 do chwili obecnej. Podstawową jednostką napędową w T6 jest wysokoprężny silnik o pojemności 2,0 l, dostępny w kilku wariantach mocy – 84, 102, 150 i 204 KM. Samochód może być także wyposażony w jednostkę benzynową – 2,0 TSI o mocy 150 lub 204 KM. Auto dostępne jest ze skrzynią manualną lub półautomatyczną, z napędem przednim lub na wszystkie koła.

Straż Ochrony Kolei (SOK) jest umundurowaną i uzbrojoną formacją, do której głównych zadań należy ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia na terenie kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych oraz kontrola przestrzegania przepisów porządkowych na tych obszarach. Ponadto do zadań SOK należy m.in. ochrona obszaru kolejowego przed dostępem osób nieuprawnionych i nieupoważnionych, kontrola wstępu na obszar kolejowy, do budynków, budowli i urządzeń kolejowych patrolowanie obszaru kolejowego i pociągów pasażerskich oraz wystawianie posterunków ochronnych. Straż Ochrony Kolei liczy obecnie nieco ponad 2800 funkcjonariuszy. Główna siedziba SOK znajduje się w Warszawie.

Prezentowany model to wykonana przeze mnie konwersja miniatury radiowozu wyprodukowanej przez firmę Welly. Lista prac obejmowała przemalowanie modelu, oraz wykonanie i nałożenie kalkomanii oraz tablic rejestracyjnych. Model posiada otwierane drzwi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na Volkswagen Transporter T6 – Straż Ochrony Kolei (Polska)

  1. Soker pisze:

    SOK ma T6 z drzwiami przesuwnymi z obydwu stron.

    • Jacek Jóźwik pisze:

      Tak, to kwestia modelu – ten jest tani i łatwo dostępny, w związku z czym konwersja była robiona na takiej bazie.

  2. Emeryt SOK pisze:

    Super mam policyjne Warszawy polonezy

  3. Samochód pisze:

    Jaka cena takiego autka?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.