FSC Lublin-51 – Siły Zbrojne Rzeczpospolitej Polskiej (Polska)

FSC Lublin-51 to samochód ciężarowy o małej ładowności, produkowany w latach 1951-1959 jako licencyjna wersja radzieckiego GAZa-51. Do napędu przewidziano importowany, sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy typu M-51 o pojemności 3480 cm³ i maksymalnej mocy 70 KM. Jednostka ta zblokowana została z czterobiegową, manualną, niesynchronizowaną skrzynią biegów. Lublin-51 wyposażony był w kabinę z wysuniętym silnikiem. Wykonany z drewna szkielet kabiny pokryty został wodoodporną sklejką. Poszycie boczne oraz maska silnika i błotniki wykonane zostały z blachy stalowej, natomiast dach pokryty został dermatoidem. Na podwoziu modelu FSC Lublin-51 montowano różne wersje zabudów, jak np. skrzynia ładunkowa, nadwozia furgonowe, nadwozia kin objazdowych, warsztaty naprawcze oraz nadwozia sanitarne typu N-243.

Siły Zbrojne Rzeczpospolitej Polskiej (Wojsko Polskie) to ogół sił i środków wydzielonych przez Polskę do zabezpieczenia jej interesów i prowadzenia walki. W ramach Sił Zbrojnych funkcjonują obecnie takie rodzaje wojsk, jak Wojska Lądowe (61000 żołnierzy), Siły Powietrzne (18700 żołnierzy), Marynarka Wojenna (7000 żołnierzy), Wojska Specjalne (3100 żołnierzy) oraz Wojska Obrony Terytorialnej (24000 żołnierzy, z czego 2600 zawodowych). Istnieją również Narodowe Siły Rezerwowe, które jednak nie są osobnym rodzajem Sił Zbrojnych RP, lecz mają na celu zapewnienie kadr dla uzupełnienia etatów w każdym z rodzajów Sił Zbrojnych RP. W skład Sił Zbrojnych RP wchodzi również Żandarmeria Wojskowa jako ich wyodrębniona i wyspecjalizowana służba – organ ścigania.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43, wydana przez DeAgostini jako 23 numer serii „Kultowe Ciężarówki z epoki PRL-u„. Model nie posiada otwieranych elementów.

/
Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *