Škoda Yeti – Zdravotnická záchranná služba Pardubického kraje (Czechy)

Škoda Yeti to crossover segmentu B, produkowany w latach 2009-2017. Samochód powstał na płycie podłogowej Škody Octavii 4×4. Yeti był modelem dość uniwersalnym, ze względu na kompaktowe wymiary i jednocześnie dużą przestronność wnętrza, a także lekko podwyższony prześwit. Samochód ten był dostępny w wersji z napędem na przednie oraz na wszystkie koła, z manualną oraz automatyczną skrzynią biegów. Auto dostępne było z różnymi silnikami TSI i TDI. Yeti otrzymał tytuł Czeskiego Samochodu Roku 2010. W 2012 został przeprowadzony facelifting, upodabniający model do innych aut z gamy Škody. W 2017 Yeti został wycofany z produkcji i zastąpiony przez większy model Karoq.

Zdravotnická záchranná služba Pardubického kraje (Pogotowie ratunkowe Kraju Pardubickiego, ZZS PAK) jest służbą państwowego pogotowia ratunkowego w Kraju Pardubickim – jednej z 14 jednostek terytorialnych Czech. ZZS PAK składa się z czterech departamentów regionalnych (Pardubice, Chrudim, Svitavy i Ústí nad Orlici), które dzielą się na 27 zespołów wyjazdowych w 16 stacjach pogotowia ratunkowego. Służba ta posiada około 50 karetek pogotowia. ZZS PAK nie posiada służby lotniczego pogotowia ratunkowego – w tej kwestii Kraj Pardubicki zabezpieczany jest przez śmigłowce z Krajów Hradeckiego i rzadziej Ołomunieckiego i Południowomorawskiego.

Prezentowany model jest miniaturą w skali 1:43 wyprodukowaną przez czeską firmę Abrex. Dużą uwagę (nawet biorąc pod uwagę wysoką jakość tego producenta) zwraca świetnie wykonana imitacja odblaskowego oklejenia karetki. Dzięki dobrze dobranym kolorom i odwzorowaniu wykonania oklejenia w wielu elementach (charakterystyczne przerwy), model robi bardzo dobre wrażenie. Warto wspomnieć, iż trzy takie ambulanse faktycznie służą w ZZS PAK – jest to więc model realnego pojazdu. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane tablice rejestracyjne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *