Polski Fiat 126p – Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej (Polska)

Fiat 126p („Maluch”) to samochód osobowy produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce w latach 1973-2000. Auto oferowane było jako dwudrzwiowy fastback, trzydrzwiowy hatchback (126 BIS) oraz dwudrzwiowy kabriolet. Malucha oferowano początkowo z silnikiem o pojemności 0,6 l i mocy 23 KM, a następnie z silnikiem o pojemności 0,65 l i mocy 24 KM. Model 126 BIS posiadał silnik o pojemności 0,7 l i mocy 25 KM. Skrzynia biegów była manualna, czterobiegowa, a napęd przekazywany był na koła tylne. Silnik umieszczony był z tyłu lub z przodu (126 BIS) pojazdu.
Auto przez cały okres produkcji przechodziło rozmaite modyfikacje, zarówno mechaniczne, jak i wizualne. Maluch produkowany był w różnych wersjach wyposażenia – StandardSpecialKomfort oraz wersji dla osób niepełnosprawnych. Powstały także krótkoseryjne wersje specjalne RedBlackSilver oraz Brown, produkowane zarówno w Polsce, jak i we Włoszech. 22 września 2000, po 27 latach produkcji, zakończono montaż Malucha, na zakończenie produkcji wydając edycję specjalną ówcześnie produkowanego modelu 126 EL – Happy End. W Polsce powstało 3 318 674 egzemplarzy modelu 126p, do którego przylgnęła etykieta samochodu, który zmotoryzował Polskę. Jego następcą został Fiat Cinquecento.

Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej była paramilitarną, społeczną organizacją wspierającą MO, liczącą w szczytowym okresie około 400000 ludzi (głównie członków PZPR). O pojazdach wykorzystywanych przez tę formację nie wiadomo wiele – posiadała ona głównie pojazdy przekazane przez MO i inne urzędy.

Prezentowany model to konwersja miniatury w skali 1:43, wyprodukowanej przez firmę Daffi. Model nie posiada otwieranych elementów. Prezentuje on pojazd służący w Hucie im. Sendzimira w Krakowie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *