![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/img_20200911_173013-1024x649.jpg)
FSR Tarpan 233 to samochód dostawczy (rolniczy) z nadwoziem typu pickup, produkowany w latach 1972-1977 w wersjach Standard, Kombi oraz Pickup. W Tarpanie zastosowano silnik S-21 o mocy 50 KM. Skrzynia biegów była trzybiegowa, manualna, a napęd przekazywany był na tylne koła. Prędkość maksymalna wynosiła 100 km/h. Model ten eksportowany był do Grecji oraz Iranu. Tarpana 233 w produkcji zastąpiły kolejne modele – 237 (produkowany w latach 1978-1991) i 239 (1986-1991).
![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/img_20200911_173023-1024x607.jpg)
Polski Związek Motorowy od wielu lat świadczy usługi pomocy drogowej i assistance dla kierowców. W służbie pomocy drogowej PZM w okresie PRL służyły głównie samochody produkcji krajowej, takie jak Nysy, Żuki czy Fiaty 126p.
![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/img_20200911_173032-1024x498.jpg)
Prezentowany model to konwersja miniatury w skali 1:43, która ukazała się w 123 numerze polskiej serii DeAgostini „Kultowe Auta PRL-u„. Model nie posiada otwieranych elementów.
![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/img_20200911_173043-1024x490.jpg)