Volkswagen Beetle – Berufsfeuerwehr Düsseldorf (Niemcy)

Volkswagen Typ 1, Beetle, Garbus – to samochód osobowy klasy kompakt, produkowany w latach 1938-2003. Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarze modelu (z czego 15 444 858 w Niemczech – w tym 330 251 kabrioletów, a około 3 350 000 w Brazylii). Czyni to Garbusa najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. Samochód ten został zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche, na polecenie Adolfa Hitlera, jako „samochód dla ludu” (niem. Volkswagen). Jego cena w przybliżeniu była równa cenie zakupu motocykla. Model przez wiele lat produkcji przechodził rozmaite modyfikacje, zarówno podzespołów mechanicznych, jak i wyglądu, jednak zasadnicza bryła auta i ogólny jego wygląd nigdy nie uległy większym zmianom. Oprócz Niemiec Garbusy produkowane były w Australii, Indonezji, Brazylii, Belgii, Irlandii, Meksyku, Nigerii, Republice Południowej Afryki, Bośni i Hercegowinie, Wenezueli i na Filipinach. Ostatni wyprodukowany Garbus zyskał przydomek El Rey i został przekazany do muzeum Volkswagena w Wolfsburgu.

Berufsfeuerwehr Düsseldorf (zawodowa straż pożarna w Düsseldorfie) zapewnia ochronę przeciwpożarową oraz pomoc w nagłych wypadkach na terenie miasta Düsseldorf – stolicy Nadrenii Północnej-Westfalii. W ramach formacji funkcjonuje obecnie 10 jednostek zawodowych (po kilka-kilkanaście wozów w podziale bojowym), podlega jej także 10 formacji ochotniczej straży pożarnej.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43, wyprodukowana przez firmę Schuco. Model nie posiada otwieranych elementów. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane, niemieckie tablice rejestracyjne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *