Volkswagen Beetle – Polícia Civil do Estado de São Paulo (Brazylia)

Volkswagen Typ 1, Beetle, Garbus – to samochód osobowy klasy kompakt, produkowany w latach 1938-2003. Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarze modelu (z czego 15 444 858 w Niemczech – w tym 330 251 kabrioletów, a około 3 350 000 w Brazylii). Czyni to Garbusa najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. Samochód ten został zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche, na polecenie Adolfa Hitlera, jako „samochód dla ludu” (niem. Volkswagen). Jego cena w przybliżeniu była równa cenie zakupu motocykla. Model przez wiele lat produkcji przechodził rozmaite modyfikacje, zarówno podzespołów mechanicznych, jak i wyglądu, jednak zasadnicza bryła auta i ogólny jego wygląd nigdy nie uległy większym zmianom. Oprócz Niemiec Garbusy produkowane były w Australii, Indonezji, Brazylii, Belgii, Irlandii, Meksyku, Nigerii, Republice Południowej Afryki, Bośni i Hercegowinie, Wenezueli i na Filipinach. Ostatni wyprodukowany Garbus zyskał przydomek El Rey i został przekazany do muzeum Volkswagena w Wolfsburgu.

Polícia Civil do Estado de São Paulo (PCESP) to brazylijska formacja policji cywilnej, funkcjonująca na terenie stanu São Paulo. Zajmuje się ona wszystkimi rodzajami przestępstw (poza wojskowymi), pełni również rolę policji sądowej. Obecnie w PCESP służy ok. 29000 funkcjonariuszy.

Prezentowany model to miniatura wyprodukowana przez firmę DeAgostini i wydana w serii Veículos de Serviço do Brasil (Pojazdy służbowe Brazylii), która ukazała się w Brazylii w 2012. Model nie posiada otwieranych elementów. Do modelu dołożyłem brazylijskie tablice rejestracyjne, które wykonałem własnoręcznie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.