Volkswagen Beetle – Polizei (Niemcy)

Volkswagen Typ 1, Beetle, Garbus – to samochód osobowy klasy kompakt, produkowany w latach 1938-2003. Łącznie wyprodukowano 21 529 464 egzemplarze modelu (z czego 15 444 858 w Niemczech – w tym 330 251 kabrioletów, a około 3 350 000 w Brazylii). Czyni to Garbusa najdłużej i najliczniej produkowanym modelem samochodu w historii motoryzacji. Samochód ten został zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche, na polecenie Adolfa Hitlera, jako „samochód dla ludu” (niem. Volkswagen). Jego cena w przybliżeniu była równa cenie zakupu motocykla. Model przez wiele lat produkcji przechodził rozmaite modyfikacje, zarówno podzespołów mechanicznych, jak i wyglądu, jednak zasadnicza bryła auta i ogólny jego wygląd nigdy nie uległy większym zmianom. Oprócz Niemiec Garbusy produkowane były w Australii, Indonezji, Brazylii, Belgii, Irlandii, Meksyku, Nigerii, Republice Południowej Afryki, Bośni i Hercegowinie, Wenezueli i na Filipinach. Ostatni wyprodukowany Garbus zyskał przydomek El Rey i został przekazany do muzeum Volkswagena w Wolfsburgu.

Niemiecka policja (Polizei) jest formacją, której zadaniem jest strzeżenie porządku wewnętrznego na terenie Niemiec. Policja w Niemczech nie posiada scentralizowanej struktury, a jej funkcjonariusze są urzędnikami poszczególnych landów związkowych. W każdym kraju związkowym działa jego policja, tzw. Landespolizei – jednostek takich jest w Niemczech 16. Oprócz tego, w Niemczech działają trzy formacje policyjne na szczeblu federalnym – są to Bundespolizei (Policja Federalna), Bundeskriminalamt (Federalny Urząd Kryminalny) i Polizei beim Deutschen Bundestag (Polizei DBT; Policja przy Bundestagu). Przez wiele lat wiodącym kolorem zarówno radiowozów, jak i mundurów niemieckiej policji był kolor zielony. Od roku 2004 nastąpiła jednak zmiana i obecnie głównym kolorem jest niebieski – radiowozy są malowane w unijny, srebrno-niebieski schemat, a funkcjonariusze noszą granatowe mundury.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43 wyprodukowana przez firmę Hongwell. Model posiada otwierane drzwi oraz skręcane przednie koła. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane, niemieckie tablice rejestracyjne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *