FSO Warszawa 203 – Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej (Polska)

FSO Warszawa 203/223 to samochód osobowy produkowany w latach 1964-1973. Warszawa w nowej wersji nadwoziowej powstała z uwagi na fakt, iż sylwetka modelu M-20 zaczęła być archaiczna i wymagać odświeżenia. W 1961 pod kierownictwem znanego inżyniera Stanisława Łukaszewicza powstały trzy prototypy Warszawy w wersji sedan, a trzy lata później do produkcji wprowadzono model 203 z górnozaworowym silnikiem S-21 oraz model 204 wyposażony w dolnozaworowy silnik M-20. Nowy model wyposażono w inną atrapę chłodnicy, zderzaki, klosze lamp kierunkowskazów oraz panoramiczną, giętą jednoczęściową szybę przednią. Zmiany wnętrza pojazdu ograniczone zostały do zastosowania wykonanego z plastiku, czarnego pokrycia górnej części deski rozdzielczej oraz nowej obudowy kolumny kierowniczej. W 1968, po protestach firmy Peugeot, zmieniono oznaczenia modeli na 223 i 224. Produkcję zakończono 30 marca 1973.

Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej była paramilitarną, społeczną organizacją wspierającą MO, liczącą w szczytowym okresie około 400000 ludzi (głównie członków PZPR). O pojazdach wykorzystywanych przez tę formację nie wiadomo wiele – posiadała ona głównie pojazdy przekazane przez MO i inne urzędy.

Prezentowany model to wykonana przeze mnie, prosta konwersja miniatury wersji cywilnej wyprodukowanej przez firmę DeAgostini, która ukazała się w serii modeli „Kultowe Auta PRL-u” pod numerem 18. Lista prac obejmowała nałożenie kalkomanii ORMO – identycznych jak w modelu FSO Syrena 104, oraz zmianę tablic rejestracyjnych na własnoręcznie wykonane. Model nie posiada otwieranych elementów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *