![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_20200804_141743-1024x671.jpg)
GAZ-69 to samochód terenowy, produkowany w latach 1952-1972. Auto do 1955 produkowane było w zakładach GAZ w Gorkim, a następnie w zakładach UAZ w Uljanowsku (jako UAZ-69). Samochód dostępny był jako dwu- lub czterodrzwiowa (GAZ-69A) terenówka z nadwoziem otartym, manualną skrzynią biegów oraz napędem tylnym (z dołączanym przodem). Początkowo samochód oferowany był z dolnozaworowym silnikiem M-20 (znanym z Pobiedy czy Warszawy), a następnie z górnozaworową jednostką M-21 z Wołgi. Był podstawowym lekkim samochodem terenowym w wojskach i służbach bloku państw socjalistycznych oraz innych będących w gospodarczej lub wojskowej sferze wpływów ZSRR. Następcą popularnego „gazika” został UAZ 469.
![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_20200804_141802-1024x709.jpg)
W PRL-owskiej Milicji Obywatelskiej GAZ-y 69 służbę rozpoczęły w latach 50. ubiegłego stulecia, zarówno w wersji dwu-, jak i czterodrzwiowej. Początkowo ich malowanie sprowadzało się jedynie do umieszczenia liter „MO” na bokach pojazdu, jednak z czasem samochody te otrzymały niebieskie lub białe pasy na burtach oraz galeryjki. Auta te służyły do początku lat 90.
![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_20200804_141813-1024x621.jpg)
Prezentowany model to miniatura w skali 1:43, będąca konwersją wydanego przez DeAgostini modelu z serii „Kultowe Auta PRL-u” (numer 105). Model nie posiada otwieranych elementów.
![](http://www.sluzbywskali.pl/wp-content/uploads/2020/09/IMG_20200804_141824-1024x617.jpg)