FSO Syrena 103 – Milicja Obywatelska (Polska)

FSO Syrena 103 to produkowany w latach 1962-1966 polski samochód osobowy, będący następcą modelu FSO Syrena 102. Auto oferowane było jako dwudrzwiowy sedan, zasilany dwucylindrowym silnikiem o mocy 30 KM (istniała także wersja 103 S z silnikiem od Wartburga o mocy 40 KM). Skrzynia biegów była czterostopniowa, manualna, a napęd przekazywany był na oś przednią. Następcą modelu została Syrena 104.

Syreny w PRL-owskiej Milicji Obywatelskiej były dość rzadkimi radiowozami – ustępowały miejsca większym i bardziej praktycznym Warszawom. W służbie pojawiły się na początku lat 60. ubiegłego stulecia. W internecie znaleźć można kilkanaście zdjęć Syren 102 i 103 służących jako oznakowane radiowozy. Modele 104 i 105 wykorzystywane były przez ORMO, ale nic nie wiadomo na temat ich służby w MO. Syreny eksploatowane przez Milicję bywały, podobnie jak Warszawy, malowane na różne kolory – zdarzały się egzemplarze niebieskie, białe oraz kremowe.

Prezentowany model jest wykonaną przeze mnie konwersją miniatury wersji cywilnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa DeAgostini w 116. numerze serii „Kultowe Auta PRL-u„. Lista prac obejmowała wykonanie i nałożenie niebieskich pasów, nałożenie kalkomanii MO oraz belki świetlnej oraz wykonanie i nałożenie tablic rejestracyjnych.

Radiowóz o numerze rejestracyjnym Y-2502 faktycznie służył w Milicji Obywatelskiej. Znane są zdjęcia tej kremowej Syreny podczas przeprowadzania kontroli drogowej – nie wiadomo jednak, do której jednostki MO ów radiowóz należał.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *