Polski Fiat 125p – Straż pożarna (Polska)

Polski Fiat 125p (tzw. duży Fiat) był samochodem osobowym produkowanym w latach 1967-1991 (od 1983 jako FSO 125p). Auto powstało jako następca przestarzałej Warszawy 223 i konstrukcyjnie stanowiło połączenie włoskiego Fiata 125 oraz starszego modelu 1300/1500. Podstawowymi jednostkami napędowymi Polskiego Fiata 125p były jednostki R4 OHV o pojemności 1,3 i 1,5 litra; w późniejszym czasie dodatkowo przejęto gamę jednostek napędowych z Poloneza. Powstały także krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Moment obrotowy przenoszony był przez suche jednotarczowe sprzęgło, 4-biegową manualną (od 1985 5-biegową) skrzynię biegów, dwuczęściowy wał napędowy i tylny most na koła tylne. Samochód dostępny był początkowo jako czterodrzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Produkowano również specjalne wersje nadwoziowe, takie jak sanitarka. Przez cały okres produkcji przeprowadzane były liczne modernizacje modelu. Łącznie powstało 1 445 699 egzemplarzy modelu, z czego 586 376 trafiło na eksport. Następcą 125p został FSO Polonez.

Prezentowany model to miniatura w skali 1:43, wyprodukowana przez firmę Daffi. Jest to druga wersja strażackiego PF 125p produkcji tej firmy, jednak różni się od czerwonego brata zderzakami oraz felgami. Miniatura w wersji białej jest także bardzo rzadka – o ile czerwoną można kupić bez problemu, o tyle białego „kanta” poszukiwałem wiele miesięcy. Do modelu dołożyłem własnoręcznie wykonane tablice rejestracyjne. Model nie posiada otwieranych elementów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Opis modelu i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *